De nieuwe combinatie telt 725 winkels, heeft een omzet van 7,5 miljard euro en een marktaandeel van circa 23 procent. Het bestuur van C1000 heeft zijn steun uitgesproken voor de overname. Jumbo en C1000 gaan met een nieuwe merkstrategie werken. Daarbij is het uitgangspunt dat zowel de Jumbo-formule als de C1000 Rood-formule blijven bestaan.
Topman Frits van Eerd van Jumbo, directievoorzitter Tom Heidman van C1000 en hun financiële bestuurders Ton van Veen en Joost Sliepenbeek nemen zitting in de raad van bestuur van het nieuwe bedrijf. De huidige directies blijven Jumbo en C1000 leiden vanuit de bestaande hoofdkantoren.
Mededingingsautoriteiten
De overname van C1000 door Jumbo moet nog wel voorgelegd worden aan de mededingingsautoriteiten. De afronding wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2012. Daarna beginnen Jumbo en C1000 met de integratie.
Topman Van Eerd van Jumbo concludeert dat het bedrijf nu de tweede positie in het Nederlandse supermarktlandschap inneemt. Jumbo en C1000 werkten al samen bij het opzetten van de inkoopcombinatie BIJEEN. Dat inkoopbedrijf wordt nu onderdeel van de nieuwe organisatie.
.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl